J
I
K
A
B
شنبه 21 تير 1399
11 ارديبهشت 1398 10:18:32
ميز خدمت الكترونيكي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان سمنان    

 

  • ۱۰۰۶۱۷۱۷۰۰۰    تشخيص صلاحيت و رتبه بندي عوامل نظام فني اجرايي (ساجات)     
  •    نوع خدمت
    • خدمت به كسب و كار(G2B)
    • خدمت به ديگر دستگاه هاي دولت(G2G)
       شرح خدمت
    تشخيص صلاحيت و رتبه بندي عوامل فني و اجرايي اعم از مشاوران، پيمانكاران مشمول نظام فني و اجرايي، صدور گواهينامه هاي تشخيص صلاحيت عوامل نظام فني اجرايي رتبه بندي، استعلام.تشخيص صلاحيت،كنترل ظرفيت
       مدارك مورد نياز
    • 1- تصويرآخرين اساسنامه (تمام صفحات) 2- تصويرآخرين اظهار نامه ثبتي 3- تصوير روزنامه رسمي آگهي تاسيس و تمامي روزنامه رسمي تغييرات 15 سال اخير، يا تصوير نامه ثبتي مرتبط 4- تعهدنامه محضري با امضاء صاحبان امضاء تعهد آور در صورتي كه يك يا چند مورد از روزنامه هاي رسمي قبل از آخرين روزنامه موجود نباشد (عدم تغييرات هيئت مديره) 5- تصوير كليه صورتجلسات مجمع عمومي در 15 سال اخير بيانگر صددرصد سهام 6- تصوير اظهار نامه مالياتي سال منتهي به بررسي پرونده و فرم روكش 76 اظهارنامه مالياتي 7- گواهي سابقه كار (حداقل يك نفر با رشته تحصيلي زمينه با 36 ماه سابقه در چهار سال اخير- عضويت در هيئت مديره- دو سوم اعضاء ليسانس) 8- تصويرگواهينامه هاي تشخيص صلاحيت شده قبلي 9- تصوير پشت و روي كارت ملي 10- تصوير شناسنامه (صفحه توضيحات اگر داشت) 11- تصوير مدرك تحصيلي 12- تصوير سوابق بيمه اي فرد (صفحه اول دفترچه – تصوير سوابق در سايت تأمين اجتماعي) - سابقه حداقل 36 ماه بيمه براي يكنفر در شركتهاي جديد) 13- تصويركارت خدمت نظام وظيفه از 1338 به بعد 14- تصوير ابلاغ قرارداد- قرارداد يا موافقتنامه – الحاقيه ها حسب مورد – افزايش سقف 25% حسب مورد – آخرين صورت وضعيت با تأييد كارفرما – مفاصا حساب بيمه حسب مورد – نامه تأييديه تفكيك رشته هاي پيمانكاري هر قرارداد توسط كارفرما و يا صورت وضعيت تفكيكي تأييد شده حسب مورد 15- چاپ وامضاءفرم 100به انضمام ارسال مستندات الصاقي 16- چاپ و امضاء فرم 200 به انضمام ارسال مستندات الصاقي با امضاي تك تك افراد قيد شده 17- چاپ و امضاء فرم 300 به انضمام ارسال مستندات الصاقي 18- چاپ و امضاء فرم 400 به انضمام ارسال مستندات الصاقي 19- چاپ و امضاء فرم 500 به انضمام ارسال مستندات الصاقي 20- چاپ و امضاء فرم 600 تعهدنامه 21- اصل گواهينامه صلاحيت قبلي
       متوسط مدت زمان ارائه خدمت
    • براي اشخاص حقوقي دو هفته الي يكماه و براي اشخاص حقيقي يك هفته الي ده روز
       ساعت ارائه خدمت
    • به صورت آنلاين
       تعداد بار مراجعه حضوري
    • يكبار( حسب درخواست و نياز سازمان از متقاضي)
       هزينه ارائه خدمت (ريال) به خدمت گيرندگان
    • تخصص پايه ۳ مشاوران 2500000 ريال شماره حساب درآمد اختصاصي سازمان برنامه و بودجه كشور

      رشته پايه ۵ پيمانكاران 2500000 ريال شماره حساب درآمد اختصاصي سازمان برنامه و بودجه كشور

      رشته پايه ۴ پيمانكاران 3750000 ريال شماره حساب درآمد اختصاصي سازمان برنامه و بودجه كشور

      رشته پايه ۳ پيمانكاران 5000000 ريال شماره حساب درآمد اختصاصي سازمان برنامه و بودجه كشور

      براي كليه پيمانكاران حقيقي رايگان

       قوانين و مقررات خدمت
    • شرايط عمومي تعيين صلاحيت و دريافت گواهي رتبه شركت ها: ۱- ماده 22 قانون برنامه و بودجه 2-آيين نامه هاي تشخيص صلاحيت پيمانكاران و مشاوران 3- قوانين ثبتي شركتها (شركت در سازمان ثبت شركت ها به ثبت رسيده باشد) 4- قانون منع مداخله كاركنان دولت 5- شركت محروميت يا ممنوعيتي براي انجام كارهاي مربوطه نداشته باشد(عدم سوءپيشينه حرفه اي)
       استعلام (فرآيند مشترك بين دستگاهي)
    • -نام سامانه: روزنامه رسمي   / فيلدهاي مورد تبادل: آگهي هاي قانوني(فعال)/ استعلام: استعلام بر خط ONLINE

      -نام سامانه: پايگاه ملي اطلاعات دانش آموختگان كشور    / فيلدهاي مورد تبادل:استعلام مدارك(نيمه فعال در حال تكميل ولينك نهايي) / استعلام: استعلام بر خط ONLINE

      -نام سامانه: پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات   / فيلدهاي مورد تبادل: استعلام كنترل ظرفيت براي دستگاه مناقصه گذار(درحال تكميل و لينك شدن) / استعلام: استعلام بر خط ONLINE

      -نام سامانه: پايگاه اطلاعات قراردادهاي كشور    / فيلدهاي مورد تبادل: استعلام كنترل ظرفيت براي دستگاه مناقصه گذار(درحال تكميل لينك شدن) / استعلام: استعلام بر خط ONLINE

      -نام سامانه: پايگاه نظام فني و اجرايي كشور    / فيلدهاي مورد تبادل: بخشنامه ها و دستورالعمل هاي صادره از نظام فني و اجرايي سازمان برنامه و بودجه كشور / استعلام: استعلام بر خط ONLINE

      -نام سامانه: سايت تامين اجتماعي / آدرس سامانه:    / فيلدهاي مورد تبادل: گزارش گيري سوابق بيمه تامين اجتماعي / استعلام: استعلام دسته اي

       مسئول ارائه خدمت
    •  
       پاسخ به سؤالات متداول
    • 1- اشخاص حقيقي يا حقوقي پيمانكار بر حسب نوع فعاليت در چه رشته هايي تشخيص صلاحيت مي شوند؟

      پيمانكاران بر حسب نوع فعاليت (رشته) به شرح زير طبقه بندي مي شوند: الف)رشته ساختمان و ابنيه ب) رشته آب پ)رشته راه و ترابري ث)رشته صنعت و معدن ج)رشته نيرو چ)رشته تأسيسات و تجهيزات ح)رشته كاوشهاي زميني خ)رشته ارتباطات و و فناوري اطلاعات د)رشته كشاورزي ذ)رشته مرمت و آثار باستاني ر)رشته نفت و گاز

      2- طبقه بندي حرفه اي پيمانكاران چگونه مي باشد؟

      پيمانكاران حقوقي با توجه به معيارهاي صلاحيت در پنج پايه از بزرگ به كوچك از نظر توان و ظرفيت، به شرح ذيل طبقه بندي مي شوند: الف)پيمانكاران پايه يك ب)پيمانكاران پايه دو پ)پيمانكاران پايه سه ت)پيمانكاران پايه چهار ث)پيمانكاران پايه پنج پيمانكاران در پايه هاي يك و دو در سازمان برنامه و بودجه كشور و در پايه هاي سه و چهار و پنج در سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تشخيص صلاحيت و طبقه بندي مي گردند.همچنين تشخيص صلاحيت اشخاص حقيقي در پايه هاي 1و2و3 ) در سازمان مديريت استان مربوطه انجام مي شود

      3- شركت متقاضي صلاحيت خدمات پيمانكاران ومشاوران چگونه تشكيل مي گردد؟

      ثبت شركت در اداره ثبت شركت ها (آگاهي از اهم ضوابط تشخيص صلاحيت قبل از ثبت شركت توصيه مي گردد.) همچنين موضوع فعاليت پيمانكار يا مشاور در اساسنامه پيش بيني گردد. منظور آگاهي از حداقل شرايط لازم براي تشخيص صلاحيت مشاوران با توجه به تخصص درخواستي، جداول ۲-۱ ،۱-۱و ۳-۱آيين نامه تشخيص صلاحيت مشاوران با آخرين اصلاحا ت در سامانه ساجات مطالعه گردد.

      4- چگونه مي توان از ضوابط تشخيص صلاحيت پيمانكاران و مشاوران مطلع شد و ثبت نام كرد؟

      (تمامي مراحل ثبت نام و ضوابط تشخيص صلاحيت پيمانكاران از طريق لينك هاي ذيربط صفحه اصلي سامانه سازمان مديريت استان سمنان ويا نظام فني ،اجرايي كشور قابل دسترس است. ثبت نام در سامانه جامع تشخيص صلاحيت عوامل نظام فني و اجرايي (ساجات) به آدرس  انجام مي گيرد .

      5- آيا بعد از ارسال پرونده الكترونيكي، مراجعه حضوري متقاضي الزامي است؟

      متقاضي نسبت به تكميل پرونده، الصاق مدارك و مستندات مورد نياز، كنترل نهايي و ارسال پرونده به استان محل صدور گواهينامه (استان محل ثبت شركت) دقيقاً طبق مراحل ذكر شده در راهنماي ثبت نام اقدام مي نمايد ( تمامي مدارك و مستندا الصاقي بايد ممهور به مهر و امضاي شركت و كپي برابر اصل باشد). پرونده الكترونيكي، ظرف مدت حداكثر ۷روز پس از ارسال، توسط كارشناس پرونده بررسي و نواقص در سامانه در قسمت باكس نواقص يا قسمت هيئت مديره سمت مدير عامل بخش گفتگو در پرونده الكترونيكي متقاضي در سامانه اعلام مي گردد ونيازي به مراجعه حضوري يا اعلام تلفني نمي باشد. پس از تاييد پرونده توسط امور نظام فني و اجرايي كشور، جهت تحويل گواهينامه صلاحيت، تمامي فرم¬هاي شش گانه موجود در سامانه (فرم هاي ۱۰۰ تا ۶۰۰) ممهور به مهر و امضاي اصل تمامي صاحبان امضا مجاز شركت و ذينفعان آن به همراه پوشه آويز نارنجي رنگ به امور مشاوران و پيمانكاران سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ارايه گردد.

      6- نحوه دريافت گواهي نامه صلاحيت صادرشده از سازمان مديريت، توسط شركت متقاضي چگونه است ؟

      تسليم گواهي نامه فقط به صاحبان مجاز امضاء شركت هاي تشخيص صلاحيت شده صورت مي گيرد.لذا نامه درخواست كتبي شركت مبني بر دريافت گواهي نامه و پرونده فيزيكي با سربرگ اصلي شركت و صاحبان مجاز امضاء و ممهور به مهر شركت ،الزامي مي باشد.

      7- نحوه دسترسي به فهرست پيمانكاران و مشاوران تشخيص صلاحيت شده چگونه است؟

      پس از تاييد صلاحيت پرونده الكترونيكي متقاضيان خدمات پيمانكاري و مشاوره و دريافت گواهينامه صلاحيت، اسامي پيمانكاران و مشاوران تشخيص صلاحيت شده به تفكيك رشته يا تخصص و پايه با مشخصات مربوطه از طريق سامانه ساجار قابل دسترسي مي باشد.

      8- شرايط عمومي و اختصاصي متقاضيان گواهي نامه افراد حقيقي چگونه است ؟

      1-داشتن كارت پايان خدمت(براي افراد ذكور) 2-حداقل مدرك ليسانس زمينه در رشته درخواستي(مطابق جدول دستورالعمل مربوطه ) 3-حداقل يكسال سابقه مرتبط در رشته مورد درخواست منضم به بيمه تامين اجتماعي بعد از اخذ مدرك تحصيلي كارشناسي 4-نداشتن ممنوعيت مقرر منع مداخله كاركنان دولت 5-عدم كسب امتياز فرد در هيچيك از شركت ها 6-نداشتن ممنوعيت و محكوميت هاي قانوني مطابق دستوالعمل 7-داشتن سكونت در محل درخواست گواهي نامه و نيز كليه موارد مندرج در دستورالعمل هاي صادره

       مراحل گردش كار
       نمودار مراحل دريافت خدمت(از ديد متقاضي خدمت)

     

              

     


    Powered by Tetis PORTAL